دیجیتال به روز

دیجیتال به روز
*بـــا افــتخــار خـــوش آمــدیــد* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبـــادل لینـکــ غیــر فعــال اســـت . مدریــت وبلاگـــــــــــ





 

 

دوربین های دیجیتال

لو رفتن عکس های اولین دوربین دیجیتال mirrorless کانن


دوربین های دیجیتال

عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به صنعت عکاسی سال ها است که منتظر ورود کانن به جنگ دوربین های mirrorless و معرفی یک دوربین کامپکت با لنز قابل تعویض بودند که در گروه DSLRها قرار نگیرد. اکنون با توجه به عکس هایی که روز جمعه از این شرکت به بیرون درز کرده، به نظر می رسد این غول عکاسی بالاخره برای رقابت با دوربین های Micro Four Thirds المپوس، پاناسونیک و سامسونگ آماده شده است.

عکس هایی که در سایت ژاپنی Digicame-Info ‎منتشر شده، نشان می دهد یک دوربین با برچسب EOS M و بدنه ای شبیه به سری G کانن قرار است اولین جنگاور سری mirrorless کامپکت این شرکت باشد‫.‬ البته خصوصیات دیگری که لو رفته ‫(‬مانند فاصله یاب و منظره یاب الکترونیک‫)‬ نشان دهنده این است که بازار هدف کانن به جای افراد حرفه ای و طرفداران سرسخت این سری دوربین ها، بیشتر کاربران عادی هستند‫.‬ البته اگر شایعات درست باشند در این دوربین شاهد حضور یک سنسور APS-C یا 1.5 اینچ خواهیم بود که عکس های عالی را به ارمغان خواهد آورد‫.‬ این نوع سنسورها معمولا در دوربین های بزرگتر و DSLRها مورد استفاده قرار می گیرند‫.‬

‎لنز این دوربین هم طبق تصاویر منتشره 22mm و با دهانه روزنه f/2 خواهد بود‫.‬ حذف آینه بازتابی در این دوربین، باعث جمع و جورتر شدن آن گردیده است‫.‬ ولی فاصله میان لنز و سنسور را افزایش داده است‫.‬ این بدان معنی است که لنز های بزرگ فعلی کانن بر روی این دوربین قابل استفاده نیستند و حتما نیاز به آداپتور و رابط ویژه ای خواهند داشت‫.‬

‎دو میکروفونی که در برخی عکس ها قابل مشاهده هستند، باید نشانه توانایی این دوربین در ضبط صدای استریو باشد. قابلیتی که از مدت ها پیش در دوربین های DSLR این شرکت دیده می شد‫.‬ اما نکته ای که باعث نگرانی و تعجب است، عدم وجود فلاش داخلی در این دوربین است‫!‬ و اینکه احتمالا تنها می توانید از فلاش های مجزا بر روی پایه ویژه بالای این دوربین بهره ببرید‫.‬

‎البته همان طور که گفتیم، تمام این مطالب حدس و گمان هایی بر اساس یک عکس هستند و برای اطمینان از صحّت آنها باید تا ۲۳ ژولای ‫(دوشنبه، ۲ مرداد) و معرفی رسمی آن توسط کانن، صبر کنیم.‬


............................................................................................................................................
 

دوربین عکاسی جدید سامسونگ: نمایشگر عمودی 180 درجه و کنترل با حرکات دست


دوربین های دیجیتال

سامسونگ امروز محصول جدیدی در رده دوربین های ببین و بگیر خود را با نام MV900F رونمایی کرد که دارای امکاناتی همچون صفحه نمایش گردان و قابلیت زوم و عکس گرفتن با حرکت دست ها را دارد. علاوه بر این با استفاده از وای فای داخلی این دوربین، می توانید عکس ها و ویدیوهای تان را مستقیما در اکانت فیس بوک، پیکاسا یا یوتیوب تان آپلود کنید.

از آنجایی که دوربین های موبایل روز به روز پیشرفته تر شده و در حال تصاحب جایگاه ویژه دوربین های عکاسی دیجیتال کوچک هستند، شرکت هایی مانند سامسونگ هم همیشه به دنبال قابلیت های جدیدی هستند تا محصولات متمایز و ویژه ای را به بازار عرضه کنند. آخرین ابداع و اختراع سامسونگ در این زمینه، صفحه نمایش لمسی گردانی است که تا ۱۸۰ درجه به سمت بالا چرخیده و امکان تنظیم آسان کادر تصویر هنگام عکاسی پرتره از خودتان را میسر می سازد. مطمئنا این شیوه، راه حل بسیار بهتری نسبت به نمایشگر دوم است که چندی قبل بر روی برخی دوربین های ببین و بگیر سامسونگ قرار داده شد.

ابداع بعدی سامسونگ در این دوربین، شیوه خاص کنترل آن است. دیگر برای داشتن یک عکس پرتره شخصی لازم نیست از تایمر دوربین استفاده کرده و با دویدن خودتان را به جلوی دوربین برسانید. یا هنگام عکس های دسته جمعی، همگی می توانید در کادر قرار بگیرید. زیرا این دوربین امکان کنترل از راه دور با تشخیص حرکات دست (gesture) را برای تان فراهم کرده است. مثلا می توانید با حرکت دایره وار دستان تان در دو جهت، به دوربین دستور زوم بیشتر یا کمتر را بدهید و با حرکت دست به بالا و پایین به دوربین بگویید با یک مکث کوچک عکس بگیرد.

از مشخصات فنی این دوربین می توان به سنسور 16‪.‬3 مگاپیکسلی CMOS با لنز F2‪.‬5 و زوم اپتیکال 5X اشاره کرد که امکان فیلمبرداری 1080p را هم در اختیارتان می گذارد. صفحه نمایشگر 3‪.‬3 اینچی این دوربین از نوع لمسی AMOLED است. MV900F سامسونگ قرار است از ماه آگوست با قیمت ۳۵۰ دلار وارد بازار شود.


جدول مشخصات فنی دوربین دیجیتال سامسونگ MV900F

samsung_mv900f_specifications-001-narenji-ir.jpg

............................................................................................................................................

ایده دوربین عکاسی که با چشم کنترل می شود


دوربین های دیجیتال

خانم Mimi Zou، فارغ التحصيل دانشکده هنر رویال لندن، طرح اولیه يک دوربین عکاسی را ارائه کرده که کليه فرایند کنترل آن بر عهده چشم انسان است.

 

این طرح اولیه با عنوان Iris معرفی شده است. در طراحی این دوربين قرار است از فناوری مسیر يابی چشم و تشخیص بيومتريک استفاده شود. خانم زوو معتقد است محصولاتی که در دست انسان قرار می گیرند بايد به اندازه خود او هوشمند و انعطاف پذیر باشند.

 

عملکرد آن به گونه ای است که کاربر همانند ديگر دوربين های ديجيتال نیاز ندارد به صورت مستقيم به داخل لنز نگاه کند. يک صفحه نمايشگر دیجیتال در یک سمت آن نصب شده که تنها کافی است به آن صفحه نگاه کنید.

 

با مجهز بودن این دوربين به تکنولوژی تشخیص بيومتريک، اشیاء را در تصوير شناسایی می کند و ویژگی های آنها را با کتابخانه اطلاعاتی معینی که در یک سرور قرار گرفته تطبیق می دهد. اکنون پلک های کاربر کار دکمه های فشاری، چرخشی و يا لمسی مختلف کنترلی موجود در ساير دوربین های عکاسی فعلی را انجام می دهد.

 

اگر بخواهيد بر روی چیزی زووم کنید، کافی است پلک های خود را کمی به هم برسانید و با چشمانی نیمه باز صفحه ديجيتالی را نگاه کنید. اگر بخواهيد کل کادر را در تصویر جای داده و نیاز به Zoom Out دارید، کافی است پلک های خود را تا آنجا که می شود باز کرده و به نقطه مورد نظر نگاه کنید. اگر همه چيز مطابق میل شماست و می خواهید عکس بگیرید، تنها کافی است چند ثانيه ای به صفحه دیجیتال دوربین خیره شده و سپس دو مرتبه پلک بزنيد.

 

عکس های گرفته شده هم به راحتی از طريق بستر بی سیم وای فای به میزبان های مختلف مانند فیسبوک ارسال و به اشتراک گذاشته می شوند.

 

خانم زوو هم اکنون در حال کار بر روی این طرح اولیه، جهت تکمیل و تجاری سازی آن است. اما به نظر می رسد که اگر اين طرح بنا به دلایلی تجاری هم نشود، ایده های بسیار نابی در آن نهفته است که با توسعه آنها می شود انقلابی در طراحی و ساخت دوربين ها ديجيتال آینده به وجود آورد. شاید هم بسیاری از این ایده ها را در عینک گوگل ببینیم.

 

دوربین 3 سانتی متری با رزولوشن فیلم برداری 4K


دوربین های دیجیتال

اگر از نارنجی خوان ها باشید حتما با رزولوشن 4K آشنایی دارید. رزولوشنی ۴ برابر استاندارد 1080p که هم اکنون در تلویزیون های اچ دی و دیسک های بلو-ری استفاده مي شود. فیلم برداری با اين رزولوشن تکنولوژی بزرگی است که راه خود را به فیلم و تلویزیون باز کرده و روز به روز در ثبت لحظه ها استفاده از آن بیشتر می شود. اما اگر شما از دسته کسانی هستید که نمیخواهید از اين رزولوشن بالا براي کارهای حرفه ای استفاده کنيد و دوربین های عظیم الجثه ای مانند RED Epic در دست داشته باشيد بهتر است به این دوربین کوچک نگاهی بیندازید.

وب کم Point Grey از Flea3 (مجهز به سنسور Exmore R ) این کار را برای شما انجام داده و رزولوشن 4K را به تصاویر ویدئویی شما می آورد. سایز این دوربین به سختی به 3 سانتی متر می رسد. شاهکار فنی در اینجا این است که این دوربین میتواند ویدئو را بر روی هر وسیله ای که از یو اس بی 3.0 پشتیبانی می کند قرار دهد.

همه موضوع رزولوشن نیست، شما حتما نميخواهید با این دوربین کوچک شاهکارهای بزرگ سینمایی خلق کنید اما اگر به یک دوربین کوچک با رزولوشن بالا احتیاج دارید این دوربین یک اینچی میتواند از عهده نیاز شما بر آید. اگر چه قیمت این دوربین به اندازه خودش کوچک نیست و 945 دلار شاید فقط سازمان های بزرگ را برای خرید آن برای ضبط ویدئو کنفرانس هایشان ترغیب کند.
............................................................................................................................................

 

اولین تصاویر رسمی از دوربین فیلمبرداری پوشیدنی محکم و زیبای سونی


دوربین های دیجیتال

به نظر می رسد پس از عرضه دوربین های فیلمبرداری سبک وزن پوشیدنی با کیفیت از شرکت های مختلف، سونی هم به فکر افتاده که از این قافله عقب نماند و روز گذشته اولین تصاوری از دوربین فیلمبرداری فوق سبک HD خود را منتشر کرد. این دوربین کوچک علاوه بر ضبط فیلم های اچ دی و عکس های با کیفیت، دارای محفظه ضد آب و ضد ضربه ای هم هست که می توان آن را بر روی کلاه ایمنی نصب کرد.

از امکانات فنی این دوربین فیلم و عکس برداری می توان به تکنولوژس لرزه گیر تصاویر SteadyShot و لنز کارل زایس با زاویه کاملا باز اشاره کرد.

سونی در پست وبلاگش درباره این دوربین می گوید:

تعجــــب !!!کنید . دلیل آن هم نوع جدیدی از دوربین های پوشیدنی HD سونی هستند که می توانند برای ضبط تصاویر از زاویه دید شما ( POV ) در ورزش ها، فیلم ها و حتی گردش های تفریحی تان به کار روند. این دوربین کوچک و سبک از فناوری هایی چون لرزش گیر تصاویر SteadyShot، سنسور تصویر Exmor® R CMOS و لنز های زاویه باز Carl Zeiss® Tessar بهره خواهد برد.
............................................................................................................................................

Pentax K-30 - یک DSLR محکم، سریع و خوش قیمت


دوربین های دیجیتال

دوربین های DSLR ارزان قیمت معمولا عکس های خیلی خوبی می گیرند و شما را راضی نگه می دارند، اما کیفیت ساخت بدنه و اجزای آنها به شکل قابل توجهی پایین است و هنگام کار کمی کند و تنبل هستند. اگر زمین بخورند بدون شک می شکنند و به احتمال زیاد از کار می افتند. اما در این میان به جای خرید یک دوربین گرانقیمت قرص و محکم، گاهی انتخاب های ارزان و با دوامی هم می توانید داشته باشید.

پنتاکس K‪-‬30 یکی از این دوربین ها است که برای شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی تولید شده است. شرکت سازنده می گوید که این دوربین عکاسی حرفه ای حتی در باد و باران هم با شما همراهی خواهد کرد. نویسنده سایت گیزمودو می گوید که این دوربین را در برابر نفوذ آب تست نکرده، اما اعتقاد دارد که پنتاکس کی ۳۰ از نیکون D3200 هم قرص و محکم تر و تنومندتر است. بدنه این دوربین از پلی کربنات تقویت شده ساخته شه که بر روی یک اسکلت فلزی سوار شده است.

البته اگر قصد دارید با این دوربین به دل توفان و باران بزنید و عکاسی کنید، توجه داشته باشید که لنز 18‪-‬55 که به همراه دوربین عرضه می شود، در برابر ریزش آب مقاوم نیست و برای این کار باید از یک لنز ویژه 18‪-‬135 بر روی K‪-‬30 استفاده کنید. کارکرد و سرعت عمل این دوربین هم واقعا تاثیر گذار است و شاید بتوان آن را یکی از سریع ترین دوربین های DSLR در بازه قیمتی خودش دانست. فوکوس خودکار این دوربین به صورت آنی بر روی سوژه متمرکز می شود و سرعت عکاسی ادامه دار آن ۶ فریم بر ثانیه است. یعنی در هر ثانیه یک فریم بیشتر از رقیب خود، Canon T4i ثبت می کند.

البته شاید بتوان کانن تی ۴ آی را به دلیل صفحه نمایش تمام لمسی که کنترل دوربین را بر عهده دارد ( و اولین نمونه در DSLRها است) و همچنین قابلیت فوکوس اتوماتیک آن هنگام فیلمبرداری، کمی بهتر از پنتاکس کا ۳۰ دانست. از آنجایی که هر دو این دوربین ها با یک کیت لنز خوب حدود ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری می شوند، در این میان انتخاب برتر چیـــــــــــــــــست؟

منبع : dijitallberooz.loxblog.com

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 23:36 ] [ مهــــدی یوسفیـــان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خــوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 16672
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد آیکن نوار آدرس


بامبی